Nooit Meer Op Dieet – Stap 7

Hallo!

We zijn al weer bij de laatste dag van de Challenge. Ik hoop dat je het leuk vond en dat je een paar eyeopeners gehad hebt.

Misschien was het wel erg veel informatie, maar als ik eenmaal begin, dan houd ik niet meer op… 😉 Om het je wat makkelijker te maken heb ik voor vandaag weer even een filmpje gemaakt. De tekst staat ook hieronder.

De belangrijkste tips uit deze Challenge vat ik nog even voor je samen:

  • Ga nooit op dieet en vergeet ‘verboden’ en ‘zondigen’
  • Doe boodschappen op een slimme, snelle en veilige manier
  • Zit niet stil en beweeg dagelijks (liefst 10.000 stappen/dag)
  • Eet/drink maximaal 25 gram vrije suikers per dag
  • Eet minimaal 300 gram groenten per dag
  • Eet verse producten en kook zonder pakjes of zakjes

Actiedoelen

Mijn laatste tip van deze Challenge gaat over hoe je dit allemaal kunt doen. Actiedoelen zijn daarbij heel belangrijk. De bedoeling van De Slanke Waarheid en van deze Challenge is dat je jouw eigen slanke waarheid gaat vinden. Een voor jou werkbare manier van leven, waarin je gezond eet en voldoende beweegt zodat je ‘als vanzelf’ slank wordt en blijft.

Met de Challenge heb je een begin gemaakt, maar het boek is veel completer. Er is ook een gratis werkboek bij. Je doet je eigen experiment en gaat op zoek naar allerlei antwoorden. Welk eten past bij jou? Welke beweging? Welke trucs kun je toepassen om te zorgen dat je dichter bij je ideaal komt? Hoe ga je om met alle verleidingen onderweg? Voor iedereen is het antwoord op deze vragen anders. Dat maakt het ook leuk en spannend.

Koop 'De Slanke Waarheid'

Actiedoelen gebruiken

Om te kunnen afvallen moet je je gedrag (deels) veranderen. Om je gedrag te kunnen veranderen is het handig om actiedoelen te gebruiken. Dat zijn heel concrete doelen, die precies beschrijven in welke situatie je welk gedrag wilt vertonen.

Een voorbeeld van zo’n actiedoel is: “Ik ga elke ochtend 10 minuten eerder weg en stap één bushalte eerder uit, zodat ik genoeg tijd heb om het laatste stuk naar mijn werk te lopen.” Een ander voorbeeld van een actiedoel: “Als ik nootjes wil in het weekend, doe ik die in een bakje en zet er een bakje geschrapte worteltjes naast. Ik moet de worteltjes opeten als ik de nootjes eet.”

Let op: “10 kilo afvallen” is dus géén actiedoel! Een gewichtsdoel is sowieso niet zo handig. Gewichtsverlies ontstaat namelijk als gevolg van dingen die jij doet. Soms zal het wat meer zijn en soms wat minder. Natuurlijk hebben we stiekem allemaal een ideaalbeeld in ons hoofd, maar laat dat je niet te veel leiden.

Probeer je doelen simpel, klein en concreet te houden. Begin met één of twee gedragingen die je wilt veranderen. Pas als je nieuwe gedrag een gewoonte is geworden (en dat kan drie maanden duren) ga je verder met een eventueel volgend actiedoel.

Heel veel succes gewenst!

Zet de volgende stap en ontdek jouw Slanke Waarheid!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *