Nooit Meer Op Dieet – Stap 1

dieet, challenge, afvallen, slank, gezond

Gefeliciteerd! Vandaag begin je met de Nooit Meer Op Dieet Challenge. In deze Challenge laat ik je zien waarom je nooit meer hoeft te diëten en hoe je dan wél op een gezonde manier een slanke levensstijl kunt ontwikkelen. Zodat blijvend afvallen uiteindelijk vanzelf gaat.

Laten we snel beginnen met Stap 1.
Bekijk het filmpje hieronder:

Even samenvatten:
Als je te veel weegt, denk je meestal dat je op dieet moet, Dat is onzin. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen: op dieet gaan werkt nauwelijks, zeker niet op de lange termijn.

Wil je meer weten over waarom dieetproducten niet werken? Lees dan dit artikel: Weg met de dieetproducten!

Zoals gezegd: Het leven is geen strafkamp en de enige manier waarop je blijvend een gezond gewicht kunt bereiken is als je het op jouw eigen manier doet, inpasbaar in jouw leven en makkelijk voor jou. Dat betekent dat je moet onderzoeken hoe je dat kunt doen. Dat is leuk en de moeite waard.

In deze Challenge maken we daar een begin mee. Wil je eerst nog weten wie ik ben en waarom ik zonder make-up en in een slobbertrui een filmpje opneem? Lees dan even dit (vooral het stukje onder ‘geen goeroe’).

Ga ervoor!

Wilskracht wordt overschat. Omdat we zo veel dingen op de automatische piloot doen, komt wilskracht er vaak niet eens aan te pas. Dat is belangrijk om te weten wanneer je je levensstijl en voedingspatroon wilt veranderen. Je moet het slim aanpakken en je hoofd gebruiken.

Als je serieus controle wilt krijgen over je gewicht, geven de schrijvers van een wetenschappelijk boek over wilskracht de volgende drie regels:

  • Ga nooit op dieet;
  • Spreek nooit met jezelf af dat je bepaalde dingen (chocolade, ijs, chips) niet meer mag eten;
  • Beschuldig jezelf (of een ander) nooit van een gebrek aan wilskracht vanwege jouw (hun) overgewicht.

Opdracht bij Stap 1

Heb je het filmpje bekeken en de links in dit artikel gelezen? Dan ben je bijna klaar met stap 1. Ik heb nog één opdrachtje voor je.

Heb je een schoolbord of een whiteboard in je keuken? Schrijf daar dan nu de volgende regels op (je kan het ook op een A4 schrijven en ophangen):

  • Ik ga nooit meer op dieet
  • Ik mág alles eten (maar het hoeft niet)
  • Ik ben sterk en heb genoeg wilskracht

Zo. Klaar voor vandaag.

Morgen stap 2

Morgen weer een nieuwe stap. Daarin krijg je tips voor boodschappen doen, dus wacht even met naar de supermarkt rennen voor de weekinkoop!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *