Meer bewegen makkelijk gemaakt

bewegen, afslanken, afvallen, hond, wandelen, beweging

Je hoeft niet intensief te sporten om gezond te blijven en af te vallen, maar je moet wel elke dag bewegen. Dat kan gewoon fietsen of wandelen zijn.

In mijn boek De Slanke Waarheid beschrijf ik hoe je langzaam maar zeker je gewoontes kan veranderen. Hoewel gezond eten het belangrijkste is om kilo’s kwijt te raken, is regelmatig bewegen ontzettend belangrijk voor je gezondheid, je stofwisseling, je motivatie en je humeur.

Bewegen als goede gewoonte

Het is het handigst als je de extra beweging inbouwt in je dagelijkse routines. Dan gaat het op den duur van zelf en hoef je er niet meer over na te denken. Daarom vind je hieronder een aantal suggesties om elke dag meer te bewegen en bovendien minder stil te zitten (dat is namelijk erg slecht voor je gezondheid).

Tips om meer te bewegen

  • Breng de kinderen op de fiets of te voet naar school/BSO/kinderopvang;
  • Stap een halte eerder uit op weg naar je werk
  • Parkeer je auto op 1 km afstand van je werk, of in elk geval in het uiterste hoekje van het parkeerterrein;
  • Neem altijd de trap en nooit de lift;
  • Ga lunchwandelen (samen met gezellige collega’s) in plaats van in de kantine zitten;
  • Blijf niet zitten als je telefoneert, maar loop heen en weer;
  • Creëer omwegen. Fiets of loop een stukje om op weg naar de winkel, je werk of school. Kies bij voorkeur een omweg waarbij je níet langs allerlei verleidingen (koffietentjes, frietkramen, bakkers) komt;
  • Ga na het avondeten een half uurtje door de wijk wandelen of buiten spelen met je kinderen;
  • Leen de hond van de buren of breng je eigen hond in beweging;
  • Neem een krantenwijk;
  • Plan elk weekend een leuk uitje waarbij je in beweging komt met vrienden en familie (wandelen, fietsen, speurtocht, zwemmen, sleeën, mountainbiken, roeien, (mini)golfen, speeltuin, speurtocht, winkelen, rondleiding);
  • Verken alle parken van de stad waar je woont;
  • Wees op je werk altijd degene die de koffie haalt en de planten water geeft;
  • E-mail of bel niet naar je collega of je buurvrouw, maar ga even langs;
Ontvang 6 verrassende tips...en ontdek je eigen slanke waarheid!

Heb je zelf nog meer tips om beweging ongemerkt in te bouwen in je dagelijks leven? Laat ze hieronder achter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *